Site-ul meu pe calculatorul de acasă

Am mai tratat acest subiect acum ceva timp și promiteam că voi încerca să revin cu ilustrări ale pașilor necesari.

Pasul 1: Instalarea serverului de Web

1. Activare IIS din Windows Vista. IIS nu este instalat implicit când instalezi Windows Vista.

2. Deschiderea portului 80 (HTTP) din Windows Firewall. Altminteri, pachetele cu cereri care sosesc "nepoftite" pe portul Web ar fi aruncate de firewall. Pentru FTP, trebuie deschis portul 21!

3. Testarea instalării IIS – în browser încercăm http://localhost și ar trebui să se afișeze pagina implicită a IIS 7.0

4. Deschiderea consolei de management a IIS. De acolo se fac mai toate operațiile necesare publicării Web. Implicit, directorul cu fișierele site-ului de web este C:\inetpub\wwwroot. Io dau Start ]n Windows Vista, tastez IIS și-mi aduce imediat în față Internet Information Services (IIS) Manager.

Dacă PC-ul are o adresă publică, aici se termină totul. Dar cei mai mulți dintre noi avem un modem prin care ieșim pe Internet. Acel modem poate avea un firewall și el la rândul său. Așa că mai sunt neceasari 2-3 pași.

Pasul 2: Configurarea modemului ADSL

Descriu cazul meu particular – am un modem ADSL de la Romtelecom, pentru serviciul ClickNet, conectabil la calculator pe port Ethernet, nu USB. Mai jos este schematizată rețeaua: la modem sunt conectate două calculatoare și ocazional laptopul pe care îl aduc de la birou. Calculatorul meu este PC-PINGU.

Modemul are două adrese IP:

1. Una publică, externă, vizibilă din Internet. Este adresa pe care vizitiatorii îmi vor putea vedea site-ul.

2. Una internă, privată, prin care "discută" cu calculatoarele din rețeaua mea. De altfel, toate adresele IP din interiorul rețelei sunt private – nu pot fi accesate din afara rețelei, adică din Internet.

Bineînțeles că vizitatorii site-ului meu vor "veni" pe adresa publică, externă, a modemului. Dar apar două probleme:

  1. Modemul are și el un firewall. Dacă firewall-ul e activ, e posibil să arunce la gunoi orice pachet de date care n-a fost cerut din interiorul rețelei. Inclusiv cererile către site-ul meu de Web.
  2. Cererile sosesc pe adresa publică a modemului, dar serverul de Web nu e pe modem, ci pe PC-ul meu, PC-PINGU.

În consecință, două lucruri trebuie realizate:

  1. Deschiderea portului 80 (HTTP) și pe firewall-ul modemului, nu numai pe Windows Firewall din calculatorul meu.
  2. Rutarea cererilor HTTP de vizitare site Web către calculatorul meu. Adică să-i spun modemului: dacă vine o cerere HTTP pe adresa ta publică (externă), redirecteaz-o către adresa (internă) a calculatorului meu, PC-PINGU.

Din fericire, modemul are o interfață de administrare din care se pot face toate astea. Așa că:

  1. Deschide interfața de administrare, care este ca un site Web. În Windows Explorer, dacă alegi nodul Network, ar trebui să vezi acolo pictograma modemului SpeedTouch, pe care faci click dreapta și apoi ceva de genul View device website. Sau, în Internet Explorer, introduci la adresă IP-ul intern al modemului. Cel implicit, cum e la mine, cred că este cu http://192.168.1.254/. Alminteri caută în manual care e adresa internă.
  2. În pagina principală, dacă faci clic pe Internet sub Broadband Connection vei putea afla adresa publică a modemului tău. Cea pe care o vor folosi vizitatorii site-ului tău.
  3. În meniul de navigare din stânga, mergi la ToolBox, la Game and Application Sharing. Iar apoi, în partea de jos a paginii, click pe link-ul cu Assign a game or application to a local network device. Selectezi apoi serviciu care trebuie redirectat (Web server – HTTP) și mașina care menține acel serviciu – calculatorul tău.

Lasă un răspuns

