Odă prostiei cu ochii larg deschiși

Cuvânt înainte
Ideile următoare aparțin prostului din mine și nu au nici o legătură cu autorul acestor rânduri. Autorul, de altfel, e mult mai deștept când doarme… Acum se lasă însă posedat de prostul lăuntric, acela care, ca orice prost, se dă deștept. N-apăi fuche-l-ar capra!

Mă uitam cu nevastă-mea la un film american ce se voia plin de simboluri. Unul d-ăla cu meandre de logică atât de elaborate că la final ai fi spus: și regizorul unde umbla când s-a turnat filmul ăsta? Premonition. Da’ uite că la un moment dat nevastă-mea spune una interesantă:

Copil fiind, ești prost dar ai ochii mai larg deschiși. Pe măsură ce crești, înveți. Mare parte din învățătura asta sunt "legi" ale firii. Aceste legi ajung să fie o barieră în calea cunoașterii.

Neli, consoarta, bre, le spune "legi" ca în "legile fizicii"; nu pot fi încălcate sau cel puțin le percepi ca imuabile. Tot ce pare să sfideze aceste legi, este mai degrabă respins decât cercetat. Că doar ești om matur și învățat, nu mai crezi în prostii.

Și aici nu mă refer la scenariul ăla comun în care oameni docți, gen profesori sau oameni de știință, după o vârstă, mai degrabă aruncă la coș chiar și propriile idei decât să-și riște Prestigiul dat de Învățătură.

Aici urma să mă mai gândesc la o idee și s-o exprim elaborat, da’ nu-mi iese. Așa că termin cu: Eh, voi ce ziceți? Nu dă de gândit?

 

P.S. Iar o să mă ia Dunka la mișto că scriu filozofice de berărie. Turnene, dai, bă, o bere?…

Lasă un răspuns

