Vreau VDSL de la Romtelecom? Așa-mi trebuie! Mai bine-mi băgam un băț în fund

M-am excitat ca un bou când am văzut oferta celor de la Romtelecom. Viteze mari, prețuri mai mici decât la ClickNet ADSL. E drept, rămâne mai scump decât multe alte oferte, dar mi-am zis că prefer un furnizor mare și serios pentru conexiunea de la mine de acasă.

Buuun. Am dat telefon la Romtelecom, a zis că vreau să schimb ADSL 6Mb cu VDSL 20Mb. Inițial mi-au zis că nu au suficientă bandă. Apoi că au bandă, dar trebuie să facă măsurători pentru a se asigura că pot furniza serviciul la parametri promiși.

Pe 30 iulie semnez contractul cu ei, plătesc modemul și aștept să se “schimbe mufele” de la ADSL la VDSL. Pe 4 august, vin acasă să testez noua conexiune. Surpriză:

În loc să crească viteza de aproximativ 3 ori, a scăzut de vreo 5 ori, indiferent că descărcam update-uri pe de site-ul Microsoft, drivere de pe site-ul Intel sau manuale de pe site-ul Rometelecom. Sun la Romtelecom să deschid un incident de suport. Le ia vreo două zile să vadă că lița până la mine e prea lungă sau are atenuări prea mari pentru VDSL, deși cică făcuseră măsurători înaintea semnării contractului. Le mai ia două zile să repare.

Încântat, reiau testele să văd cu cât pot descărca. Altă belea. Modemul pare bușit sau software-ul lui de rahat rutează prost biții prin porturile Ethernet. Laptop-urile mele din casă, conectate wireless, descarcă cu 1.5 – 2 MB/sec, adică bine. Desktop-urile descarcă cu maxim 50 KB/sec, adică prost rău. Dacă pun laptop-ul pe port Ethernet, pățește la fel.

Am ridicat incidentul cu modemul pe 8 august – Romtelecom promite că-n 24 de ore va veni la mine o echipă să testeze modemul și să remedieze problema. Aștept de 4 zile și nu vine nimeni, deși am mai dat vreo 3 telefoane la suport. Bineînțeles, pe timpul meu, că ăștia mă tot duc cu zăhărelul de genul “stați acasă, că după ora 15 sigur vine”.

ZyXEL P-870HW-51a V2 de la Romtelecom – calificativ slab

A propos de modem – feriți-vă de modem ZyXEL P-870HW-51a V2 pe care-l vinde Romtelecom pentru VDSL. E cel cu 4 porturi Ethernet și Wireless. Dar e prost ca noaptea. Interfața de management e non-intuitivă și-ți cere cunoștințe bune de rețelistică, se mișcă greu și n-are help. Manualul e incomplet, nu documentează opțiunile alternative de configurare. Modemul în sine nu dispune de Firewall, ceea ce e un mare minus. Colac peste pupăză, cum spuneam, suspectez că rutarea e de rahat.

N-am reușit nici acum să aloc static un IP din pool-ul DNS către o anumită stație – nu mă prind cum. Ceea ce nu mă ajută nici la maparea de porturi sau NAT. Ca să deschid porturi, trebuie să le știu numele, că modemul nu știe decât vreo 7 porturi. De exemplu, nu știe de HTTPS, Remote Desktop Connection sau Remote Assistance – trebuie să caut eu acele porturi și să creez intrări custom pentru NAT. În fine, poate, de fapt, sunt eu prea prost pentru modemul lor.

În concluzie… Romtelecom – suport slab

Am semnat contractul pentru VDSL cu Romtelecom de aproape 2 săptămâni și nici acum nu am nivelul de calitate promis. Suportul de la Romtelecom este incompetent și/sau nesimțit de lent, cu multe promisiuni încălcate fără un motiv obiectiv. Să mă întorc la ADSL sau mai bine schimb direct furnizorul?

5 thoughts on “Vreau VDSL de la Romtelecom? Așa-mi trebuie! Mai bine-mi băgam un băț în fund

  1. Mie imi place ADSL-ul lor pentru ca de cand il am(aprox. 5-6 luni) nu a picat deloc. E primul provider la care se intampla asta…Viteza e putin mai mica decat cea specificata in contract… dar decat sa se intrerupa cand iti e lumea mai draga il prefer asa.Depinde de ce ai tu nevoie…

  2. Salut, mi-am activat și eu serviciul VDSL de la RTC si m-=am lovit cam de aceleași problem: portul 4 e prajit, daca descarci cu viteza maxima mai mult de 5-10 min crapa (am limitat-o la 1,5 mb in torrent) dar problema mea cea mai mare este ca nu pot sa-i dau de cap la NAT. Am si eu un server in retea pe care vreau sa-l accesez de pe internet si nu reusesc.AM activat la Network>NAT>Port forwrding porturile dar fara succes. ma baga in interfata de administrare a modemului in loc sa ma duca la serverul de web. Tie iti merge NAT? Dacă da, cum ai făcut?La mine arata asa:1 Web(HTTP) ptm0.35 80 80 80 80 192.168.1.65 Edit Remove2 FTP ptm0.35 21 21 21 21 192.168.1.65 Edit Remove

  3. Nu stiu de ce toata lumea se vaita de acest router?
    Firmwarele din fabrica nu stie sa faca port forwarding ca e mai tampitel softul.
    Uitati de prima versiune de firmware si face update cu versiunea de la romtelecom http://www.romtelecom.ro/fileadmin/template/main/images/docs/drivers/ZyXEL_100BKO2b1_1016.dat dupa update cand accesati http://192.168.1.1/ userul va fi admin iar parola 1234 IMPLICIT! Dupa udateul de la romelecom descarcati versiunea AWZ6 de aici ftp://ftp2.zyxel.com/P-870HW-51a_v2/firmware/ si face-ti update!
    Aceasta ultima versiune repara problema cu forwardingul…testat de mine si forwarding facut ptr. redirecte de cs…
    Mentionez am clicknet de 30 Mb (download 3.4mb/s_upload 350kbps REALI)Loc.Ploiesti.
    Parametrii softului in acest moment cu wireles On Fara trafic pe el este urmatorul:

    System Uptime: 0 days: 0 hours:37 minutes
    Current Date/Time: 01 Jan 2000 00:38:16
    System Mode: Routing / Bridging
    CPU Usage:
    2.00%
    Memory Usage:
    78%

    Ignorati data….asa este predefinita…
    Acum astept sa imi vina si ipTV-ul sa vedem pana unde ajunge procesorul in procente…
    Pana una alta…cei care ati avut probleme….urmariti pasii de mai sus si se vor rezolva problemele..
    ATENTIE!!! Updateurile le faceti pe propria raspundere!!
    Va salut si navigare placuta!

  4. Reprezentant Romtelecom: Instalez Internet , Telefonie fixa si Antena Dolce pe raza judetului tau ! Nu se percepe taxa de instalare si de activare !

    Suna si poti beneficia acum de cel mai bun pachet de servicii pentru tine !

    Relatii la telefon 0731 736 053

Lasă un răspuns

