Modemul VDSL wireless de la Romtelecom – ZyXEL – varză cu cârnați

Mai țineți minte când ziceam că VDSL Romtelecom doare și bagă-n groapă? Mie unul mi-a scurtat viața… Ei bine, după vreo lună de zile de telefoane, rugăminți, înjurături, amenințări și amară deznădejde, am reușit să schimb modemul. Mi-au dat unul nou, același model…

Modemul furnizat inițial de Romtelecom avea porturile ethernet prăjite. Pe wireless, conexiunile mergeau strună. Dar desktop-urile mele conectate pe ethernet mergeau ca pe vremea lu’ paș’opt – 48 kbps.

Buuuun. Ziceam că Romtelecom mi-a schimbat modemul. Cel nou părea să meargă în parametri promiși. Dar iată noua experiență: ZyXEL P-870HW-51a V2 se întoarce. Mai discret și mai pervers:

De câte ori vin acasă și vreau să mă dau pe net, trebuie să resetez modemul. Nu contează că folosesc laptop-uri pe wireless sau desktop-uri pe ethernet; nu contează de că e Windows Vista, XP sau Windows 7 – toate-mi spun același lucru: “ze network problem. ze modem reset required. dați reboot și mai ‘cercați în quelque minute”. Citat din Network Diagnostic sau Troubleshooter, cum i-o zice.

M-am consultat cu experții mei de la Rodax, că ăștia știu sensibil mai multe despre hardware. Mi-au zis și ce se întâmplă. După o perioadă de inactivitate, interfețele modemului intră în modul sleep. Ar trebui să se trezească atunci când simt reluarea activității, adică atunci când dau drumul la calculator. Dar pentru că electroniștii de la ZyXEL sunt d-alde copy+paste… porturile modemului continuă să-și doarmă somnul dulce.

Și-uite așa am dat eu banii la Romtelecom pe un modem care merge prost by design. Ce credeți, o să mi-l schimbe? Știți de vreun modem VDSL cu ethernet și wireless mai bun?

Păcat de Romtelecom: au un downtime bun, dar suportul e de căcat. Cred că suportul este fie subdimensionat, fie externalizat către firmulițe care nu dau doi bani pe clienți sau imaginea Romtelecom.

P.S.

  • Romtelecom refuză să mă-ntorc de la VDSL la ADSL, chiar dacă le-aș da mai mulți bani. M-am rugat de ei – nu vor. Și, chiar dacă mi-am plătit modemul integral, sunt legat de ei pe următorii 2 ani.
  • Tăticii de la Rodax spun că tehnologia VDSL, deși prezentată ca fiind “țâță de mâță”, e slăbuță. Dar e tot ce pot oferi tovarășii de la Romtelecom pe o infrastructură învechită. Alții oferă fibră optică în secolul 21.
  • Mi se-ntâmplă toate astea deși cică am “pile” la Romtelecom – un Account Manager desemnat pentru Microsoft. Că da, prestez (și) pentru filiala locală. Da’ oare prin ce trec cei fără “pile”?

Lasă un comentariu